- 25 dětí ve věku 3 – 4 let
- zpočátku školního roku probíhá postupná adaptace většiny dětí na nové prostředí, v tomto období (tj. září a pak dle potřeby ) jsou dopoledne přítomny obě p.učitelky ve třídě, aby bylo možno se IP věnovat všem příchozím dětem
- rodičům doporučujeme , aby si zajistili v počátku docházky dítěte dostatek času pro postupné zvykání dítěte na mateřskou školu, zpravidla po jedné hodině, důležitým překlenovacím úsekem bývá odchod na pobyt venku
- v tomto období se děti postupně seznamují s hračkami, jejich využitím i jejich úklidem, seznamují se svojí značkou a tím i místem svých osobních věcí
- dále se zaměřujeme na to, aby děti zvládly základní sebeobsluhu, užívání WC, stolování atd….
- dbáme na to,aby se dítě samo snažilo najíst, učíme ho správně držet lžíci
- děti se postupně seznamují se společenskými návyky – pozdravit, poděkovat, požádat, pokud potřebují pomoci
- při stravování poznáváme i návyky dětí, děti nenutíme do jídla, pouze se snažíme,aby alespoň ochutnalo
- abychom děti lépe poznali, rodiče vyplňují pro p.učitelky vstupní dotazník,který se týká samotného dítěte, jeho zvyků, předností či výjimek
- 1.rok ve školce je nejen postupným seznamováním s chodem školy a pravidelným režimem, ale i pro někoho prvním setkáním s jinou dospělou osobou a větším množstvím dětí
- třída je specificky vybavena pro nejmenší děti (kuřátka). Její interiér připomíná pohádkový svět (pohádkový domeček). Děti mají snadný přístup k hračkám a stavebnicím, které jsou uloženy v otevřených sektorových skříňkách, či umělohmotných košících. Kuřátka se řídí režimovými momenty.
- Nadále vést děti k zdravému životnímu stylu vytvářet u dětí základy ekologického cítění v rámci tematického celku „Ve školce je vždycky primaj“.
- V průběhu školního roku rozvíjet u dětí tělesnou zdatnost, osvojit si základní pohybové dovednosti.
Interiér 1. třídy
- 25 dětí ve věku 4 – 5 let
- adaptace na nové prostředí probíhá zpravidla už jen u několika dětí, které přicházejí do školy až od 4 let
- tyto děti se rychle zapojují nejen k jejich věku, ale již zadaptované děti samy nově příchozí kladně přijímají
- děti mají již zažitý pravidelný režim, toto poskytuje více možností věnovat se činnostem, které děti obohacují a přispívají tak k jejich rozvoji manuální, rozumové, výtvarné činnosti, pracovní činnosti
- již jsou kladeny vyšší nároky na sebeobsluhu
- řízené i spontánní činnosti jsou dostatečně střídány
- aktivity probíhají již ve skupinkách
- uplatňují se především metody krátkých rozhovorů, vyprávění, dramatizační hry, manipulační hry, počátky experimentování
- třída je vybavena stavebnicemi a hračkami pro všechny věkové skupiny dětí v MŠ vzhledem k tomu, že se zde děti v odpoledních hodinách spojují. Tato třída slouží i k dalším společenským aktivitám školy tj. při sledování divadelních představení, koncertů či slavnostních příležitostech, k hudebním činnostem je zde klavír.
- zdokonalovat pohybové dovednosti a prostorovou orientaci, běžné způsoby pohybu v různém prostředí.
- zaměřit se u dětí na uvědomování si svých potřeb, přání, práva a povinnosti s ohledem na druhého
Interiér 2. třídy
- 25 dětí ve věku 5 – 6 let
- charakteristika 3.a 4.třídy je téměř stejná, neboť v těchto třídách jsou umístněny převážně budoucí školáci a děti s odkladem školní docházky
- obě třídy spolupracují nejen v oblasti plánování,ale i v činnostech a aktivitách, které jsou zaměřeny především na přípravu vstupu do základní školy
- příprava se týká nejen zprostředkování znalostí, ale i získávání různých dovedností – komunikativní, sociální, pracovní a postojů
- aktivity a činnosti se vyznačují již svou náročností, děti jsou vedeny k větší samostatnosti nejen v aktivitách,ale i ve vlastním rozhodování
- obě třídy do svého programu zařazují množství aktivit,které se uskutečňují mimo školu – výlety, exkurze,soutěže; jednou z nich je spolupráce se Zvíkoveckou kytičkou
- rodiče mají možnost se informovat o výsledcích svého dítěte, existuje možnost domluvit se předem na termínu schůzky,aby bylo dostatek času a soukromí
- řízení činnosti probíhají se záměrem připravit děti na školu tak, aby byly schopny se soustředit a dokončit zadaný úkol
- u starších dětí využít metodu rozhovoru i řízeného, deduktivní i induktivní metody, metody experimentování a badatelské; pro aktivizaci dětí využíváme i metod inscenační a dramatizační
- tato třída je vybavena jako „hudební“ pro děti 5 – 6 leté. Je zde umístěn klavír a další dětské hudební nástroje. Uspořádání nábytku odpovídá starší věkové skupině.
- podporovat u dětí přirozenou zvídavost a zájem poznávat nové.
- rozvíjet komunikační dovednosti.
- rozvíjet tělesnou zdatnost, pohybové dovednosti v oblasti hrubé i jemné motoriky
Interiér 3. třídy
- 25 dětí ve věku 6 – 7 let
- charakteristika 3.a 4.třídy je téměř stejná, neboť v těchto třídách jsou umístněny převážně budoucí školáci a děti s odkladem školní docházky
- obě třídy spolupracují nejen v oblasti plánování,ale i v činnostech a aktivitách, které jsou zaměřeny především na přípravu vstupu do základní školy
- příprava se týká nejen zprostředkování znalostí, ale i získávání různých dovedností – komunikativní, sociální, pracovní a postojů
- aktivity a činnosti se vyznačují již svou náročností, děti jsou vedeny k větší samostatnosti nejen v aktivitách,ale i ve vlastním rozhodování
- obě třídy do svého programu zařazují množství aktivit,které se uskutečňují mimo školu – výlety, exkurze,soutěže; jednou z nich je spolupráce se Zvíkoveckou kytičkou
- rodiče mají možnost se informovat o výsledcích svého dítěte, existuje možnost domluvit se předem na termínu schůzky,aby bylo dostatek času a soukromí
- řízení činnosti probíhají se záměrem připravit děti na školu tak, aby byly schopny se soustředit a dokončit zadaný úkol
- u starších dětí využít metodu rozhovoru i řízeného, deduktivní i induktivní metody, metody experimentování a badatelské; pro aktivizaci dětí využíváme i metod inscenační a dramatizační
- třída je uzpůsobena pro děti 6 -7leté s odloženou školní docházkou, sloužím také jako „tělocvična“ s veškerým tělovýchovným vybavením a klavírem. Je zde také kartotéka DVD, CD a VHS pro potřeby jednotlivých tříd. O využití „tělocvičny“ se ostatní třídy střídají dle dohody.
- seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije. Vytváření pozitivního vztahu k tomuto prostředí
- rozvíjet schopnosti dětí žít ve společenství, náležet k němu a učit děti respektovat pravidla daná tímto společenstvím
interiér 4. třídy